Ahad, April 13, 2014

Projek Tukar String Si Kapok

Hari ini, sambil layan Cekebon borak, saya ambil kesempatan untuk tukar tali gitar saya. Dah berkarat dah! rasanya tali no. 1 tu tunggu time nak putus je. Asyik tunda dari hari ke hari. Main pun bunyi dah lemau. Macam bunyi kecapi pun ye jugak ;)

String pilihan saya - ERNiE BALL Earthwood Acoustic Guitar Strings (Light). Harganya RM25.00 untuk satu set.


Kebiasaannya, saya hanya tukar tali no.1 atau no. 2 yang putus je. Nak tukar semua selalu hantar kedai. Senang cerita. Untuk kali pertama nak tukar the whole set ni, nervous sikit. Manalah tahu bila saya tukar semua tali tu silap-silap daripada bunyi gitar tiba-tiba jadi bunyi biola ke cello ke... Alhamdulillah, berjaya! Terkial-kial jugalah saya dalam usaha menukar keenam-enam tali sekaligus. Makan masa sikit sebab saya tak ada 'string winder'.

Selesai! String lama dan lebihan string baru yang hendak dibuang.
Lepas selesai urusan tukar string, sessi tuning pula. Mujur, adik lelaki saya dah belikan saya tuner. Jadi tak ada masalahlah. At the end of the day, saya peluk Si Kapok dan senyummmmmm.


2 ulasan:

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.